Tuesday, March 1, 2011

AYAH NIHHHHHHHHHHHHH

aku:ayah,ingat lagi x kawan kakak yg mimi syuhadah tu yang dulu sekolah rendah?


ayah:ooh..kenal..kenapa?


aku:dia da nak tunang da yah.Sama umur ngn kakak,da nak tunang dah..cepat betul jodoh dia.hehe


ayah:ooh..bagus lah..anak dara cepat2 kena ikat..kenapa?kakak nak tunang ke?

aku gelak gile nak mati.bhahahahah!ada ayah tanya cmtu.hahahah!ayah tak pernah tanya cmni.Dulu pantang aku de kawan laki mesti dia tak bagi,lagi la bila tahu aku cple kan..hehe.tapi sekarang dia boleh tanya cmtu lak!hahaha!ayah..ayah.. :)

aku:ish ayah ni..awal sangat la..haha!sape la nak kat kakak nih..


ayah:ala..apa salahnya.lagi awal lagi bagus..jodoh ni kak,kadang2 kita x jangka pon.nanti tiba2 je dia datang kan.sebab tu la kena berdoa selalu dapat jodoh yang terbaik..

aku diam je lepas tu tapi memang xhabis gelak lagi...bhahahaha!kelakar la ayah nih..apa lah..hehe.hari tu lagi sedap,mama call saja2 je nak berbual lepas tu mama cakap

mama:kak,hari tu ayah ada tanya,kakak ada boyfriend  ke x..


aku:hah!!(memang terkejut beruk plus aku ketawa terbahak2).habis mama jawab apa?


mama:mama jawab la xde tapi mama kata kawan2 biasa ada la..(mama pon ketawa gak,hahahah!)


aku:bahahahahahha!kelakar lah!ayah xpernah mcm tu..hahahha!


mama:tu la,mama pon terkejut,pastu dia kata biarlah kakak tu nak berkawan ada boyfriend pon..mama,memang gelak je la tengok ayah kau tu!

aku memang xpercaya la kan.hahahaha!ayah cakap cmtu!hahaha!aku cite kat kawan2 aku sara,ryeha,hada ngn alya,memang kena gelak je la kan..mcm bangang!hahahaha!diorang kata mungkin ayah aku cakap cmtu sebab maybe dia rasa da sampai masa dia perlu terbuka dengan anak2 dia ni yang da besar panjang ni.

Tapi ayah,kakak xbersedia lagi pasal tu lagi nak ada boyfriend.kakak lagi fikirkan masa depan kakak nanti.kalau jodoh tu ada bagus la,Alhamdulillah,hasrat ayah tercapai tapi kakak xnak mencari biarlah dia datang sendiri.Kakak suruh ayah ngn mama cari kan jodoh untuk kakak bila kakak da betul2 nak berumah tangga,boleh??hahahaha!

p/s:Kalau aku cerita kat dia mesti happy dia dengar kan sebab dia dulu nak sangat jumpa ayah aku.Tapi sekarang xley,kitorang da xde pe.dia pon makin jauh.jauh sangat.

No comments:

Hakcipta Amira Zulkainiri sepenuhnya :)