Friday, January 14, 2011

Bussiness la dengan bijak..

ha!hai!hai!
jumpa lagi kita..hee..bukan apa..sejak2 da lme xupdate ni kan,banyak cerita lak aku nk kongsi kat korang..


mula2 mcm ni laa kan..pasal business laa..alaa..as student mesti la ada je yg nk berjinak2 lam menjalankan business ni..tapi berpada2 laa..xperlu kot nk paksa orang join business korang tuu..haishh...bijak la sikit nk berniaga tuu..jangan sampai org jadi benci sudahh..


aku pon bukan la pandai sangat berbusiness ni..maklum la budak akaun jee..bukan budak business mcm korang..tapi da mcm banyak sangat yg komen n merungut cara korang tu berniaga..agak2 laa..kita ni student,bukan senang nk cari modal yg beribu tuu..


bila korang kata 'korang xnk ke bantu mak ayah korang?' ni aku mcm xfaham sangat la kan..korang ni xnmpak ke apa yg kita buat skang ni memang kita otw tolong mak ayah kita..kita masih belajar..lain la kalau da kerja..so,fikir laa..jangan sebab korang nk sesuatu benda tu cepat sampai kawan sendiri jadi mangsa korang paksa macam apa..adooi!kesian la kawan korang tuu..


tolong la berfikiran jauh..jangan sebab nk senang cepat korang xjaga hati kawan korang..jangan ingat semua mampu..kata berniaga kann..fikir la wei..


p/s:nasib baik la korang xpaksa aku cm yg lain lau x memang berjela la kena ceramah ngn aku :)

No comments:

Hakcipta Amira Zulkainiri sepenuhnya :)