Tuesday, December 28, 2010

The Way I am..

yeahh!hai hai hai everybody yg nsem2 yg cantik2 yg cun2!sihat x sihat??hee.i'm good.semakin hari semakin happy..sebab apa??sebab da nk naik kampus laa.xley bla aku semangat sgt nih.bhahah!yeahh!memandangkan begitu ramai yg tanya aku ni mcm mne.cewahh!hahaha!so,aku teringin gak nk bagitau aku ni mcm mne kan3..syok sendiri nmpak.hee.


ciri2 yg ada dalam diri anak encik zulkainiri ni..
aku xhebat laa..xperfect mcm korang semua.aku banyak kekurangan.yg paling terserlah kekurangan aku ialah agak 'melebar' ye badan ku ini.hahahah!mama selalu kata kalau org tanye knpe jwb je mama n ayah kasi banyak makan and xla sampai anak dia kebulur.hee.tapi kata kak long perut yg bambam tu menandakan kekayaan.haha!kekayaan apa?kekayaan lemak!!bhahahaha!apa la kak long.hahha!


aku memang xsuka masak!jgn tanya knpe sebab aku xtau nk jawab.hehe.bagi la aku kemas uma ke,cuci toilet ke,basuh pinggan ke,apa2 je la tapi jgn bagi aku masak.aku mmg xtau nk buat apa.hee..susah ni nk cari suami ni.ada ke yg suka bini xsuka masak?mustahil ada.hee.ok korang2 boleh mengumpat sekarang.hee.mmg aku xsuka.serious!bayangkan la mama pernah suh goreng sayur campur then aku g dapur da tergaru2 kepala memang xtau nk mula mcm mne.bhahaha!kelakar!seriously,i'm worried you know.xreti masak,sampai bila seyy?huhu.ayah pon de gak menceramahkan saya mengatakan bahawa belajar2 la masak,nanti suami senang.ala ayahhhhh..kan kedai makan melambak,siapa nk bagi diorang untung kalau bukan kita.bhahaha!mama kata 1 hari nanti mesti aku sendiri yg akan belajar masak nih.sekarang memang la,awak tu xde firasat nk berkeluarga lagi.nanti da de firasat tu haaa memang awak sendiri yg nk belajar.mama pon mcm tu dluu..ok thanks mama...hee.


bila ckp pasal binatang kesayangan,korang cuba la tanya aku.memang aku jawab xde maknanya!sorry ye penggemar haiwan sekalian aku memang xsuka bela2 binatang.xkira la kucing ke ikan ke ape2 pon yg perempuan suka,aku memang xberminat nk membela.mcm nenek aku kan banyak sangat dia bela kucing sampai aku nk balik kampung pon takut.yeah,aku memang takut kucing,bole gelak skang!bhahahaha!tapi memang la aku xsuka bela diorang2 tu semua..kan xsalah biarkan diorang bebas kat luar tuu..nak2 yg bela ikan tuu..alahai..kesian aku tengok dalam aquarium yg kt ctu jekk..cuba kalau korang stay satu tempat je yg xley g kmne2..haa..memang susah kan..memang bosan kan..mcm tu la ikan tu rasa.caring juga aku nih.hehe


wooo!!ni aku lagi nak cakap ni.aku xsuka lipas!ulang lagi sekali aku xsuka lipas!encik L ni memang memberikan impak yg besar dlm hidup aku.sekali dia da ada memang aku akan berpindah tempat lain.hehe.pernah lipas ni terbang2 masuk dalam dorm kan kt uitm tu memang gelabah la saya.xcaye tanya Cik Nad ni yg dok gelakkan aku je yg terlompat sana sini.grr.aku apa lagi terus g bilik sebelah dan menjerit mcm nk apa.memang pedulik kan je la org yg gelakkan janji aku selamat.padahal lipas tu kecik dari aku.hehe.nape nth dia nk g katil aku.da aku xsuka tu xpyh la datang..huhu.


ok kali ini aku suka nk cerita.aku sangat sayangkan kawan2 aku.serious wei!aku sayangkan persahabatan.aku nk cerita la kan.dulu aku ada 3 orang kawan baik.memang rapat gile la.apa2 pon kongsi sama2.tapi aku xtau lak yg diorang ni tikam aku dari belakang.cewahh!bahasa aku indah sungguh!bhahaha!first,amik bf aku sendiri.tapi aku rileks je mse tu sebab ala,pasal laki nk gadoh,mcm bdo je kan..huhu.then xpe,aku boleh lagi wat muka sumber and i really don't care.so,aku rileks je laa..aku ingat nk amik sekali je,jap g bf baru aku pon dia kebas,yg lagi dua orang tu ex aku diorang amik.ambooi!memang xlaku sangat diorang nih.hee.da la amik hak aku,diburuk2kn lagi aku ni depan diorang.ini memang xley jadi.aku pon berjumpa diorang dan mejernihkan keadaan sebenar.aku sorang je wei and diorang dgn balak masing2.dengan muka tersenyum dan manis aku cuma cakap xsangka dapat jumpa kawan mcm nih.kalau aku tau aku bagi je semua bf aku kat korang ek.then aku senyum dgn selebarnye n aku pon blahh..haishh aku xkisah nk amik bf aku pon tapi xpayah la buruk2kan kan kan kan....sejak tu,aku xprcye sangat la dgn org nih.xkire la kawan ke bf ke org2 sekeliling.aku cuma berhati2 jee..tapi aku akan tetap jaga persahabatan tu selagi aku x dikhianati.aku pernah kata,org buat baik,seribu kali aku buat tapi kalau org banyak buat taik ngn aku,aku cuma buat sekali je then org tu akan benci aku selama2nya.jhn pakse aku wat yg aku xsuke ok kawan!=)


yeahh..next next next..aku suka nangis.kawan aku ramai cakap aku ni jiwa kental tapi aku memang suka nangis.lantak la depan orang ke xsetakat ni xde la depan public aku nangis kann.hehe..aku memang suka nangis.aku marah aku nangis.aku happy aku nangis.aku geram aku nangis.aku sedih aku nangis.aku kecewa aku nangis.memang dalam semua perkara aku nangis la wei.bhahha!kelakar kan kan kan??ok thanks ketawa kan..hehe.nak tahu sebab apa aku mcm tu?xperlu la aku ulas panjang lebar.cuma aku mampu bagitau yg aku sangat hargai kehidupan sebenarnya.org kata menangis tu xtabah,lembik.yeahh..aku agree but menangis la selagi kita nk.puas menangis tau!kenapa aku senang nk nangis?xperlu gak kau cerita panjang sebab aku cuma mampu cakap yg kisah lalu selalu buat aku tabah.aku nangis sebab kisah lalu?xperlu gak la aku cerita sebab kisah itu menjadi rahsia family aku.cukup la aku kata yg sebab kisah itu buat aku jadi yg aku sekarang nih.aku senang nangis sebab dulu aku terlalu puas menangis terlalu selalu kecewa jadi air mata aku ni memang mudah jatuh dari dulu lagi.hehe.syukur aku masih bernafas..aku bersyukur.memang aku pandai sembunyikan diri sebenar aku.tapi,org yg tertentu je faham aku mcm mne n tahu siapa aku sebenarnya.yeahh..ada orang kata aku xpernah serious dalam kehidupan.ada orang kata aku main2 dalam membuat keputusan.ada juga orang kata aku xpandai hidup.hahahahahahahahaah!aku cuma ketawa dan sedar yg org itu bukan seorang penilai yg bijak.siapa kau nk cakap cmtu?ayah aku ke?mama aku ke?keluarga aku ke?bukan laa..kau bukan siapa2 pon pada aku.kau xtahu apa2 lah!kau xtau jalan hidup aku..kau xtahu asal hidup aku..kau xtahu apa yg aku lalui selama nih..so,shut up!jgn senang nk menilai org kalau diri tu xtahu pangkalnya..
dulu...aku bukan aku yg sekarang..aku bukan mcm ni..aku xsekeras ini..aku xseego ini..aku xsenang mengeluarkan suara.tapi,manusia gak yg mengubah aku seperti itu..tapi sampai bila aku nk kena ikut telunjuk orang,dipijak kepala,sampai bila?!sebab tu aku bangun.bangun dari kelemahan aku dulu.tolong jangan salahkan aku.fahm aku dulu,kenali aku sedalamnya baru kau berhak cakap ikut suka ati kau.


Ambooi..panjang betul ayat kat atas tu ek..bhahaha!tu laa serba sikit pasal aku..nak tahu lebih??rajin2 la menanya ye kawan2 ku..hehe.

No comments:

Hakcipta Amira Zulkainiri sepenuhnya :)