Tuesday, December 21, 2010

Tolong lah!

ye..aku memang aku.xperlu jadi orang lain.aku xpernah kacau hidup orang.aku xpernah masuk campur hal orang.memang bukan cara aku.so,leave me alone!aku bukan artis.aku bukan orang terkenal.hal aku xperlu la aku nk bagitau satu dunia.biar la jadi rahsia aku dan orang yg tertentu saja.


hey!tolong la adik kau tu.yg sorang2 hadapi masalah.yg korang ni senang lenang je.jaga la ibu bapa kau tuh.terutama bapa kau yg dulu menyanjung anak mcm kau sekarang ni dia SAKIT!tolong la!jgn biarkan adik kau tanggung sendiri.adik kau pon ada keluarga.ada tanggungjawab sendiri.tolong!bagi dia ruang.


dulu kau memang tegas.kau memang bapa yg patut dihormati.tapi kini kau sakit.mana anak2 yg kau sanjung dulu??mana anak2 yg kau manjakan dulu??anak yg kau benci juga yg membela kau kini.anak yg kau hina itu lah yg menjadi keperluan kau kini.kau sakiti isteri kau.kini kau terima padah!


xpayah la nk mengejar harta korang je.fikir la ibu bapa kau tuh.yg sakit,susah tuh!mana korang?!bila harta depan mata baru sibuk nk tunjuk baik.baru sibuk nk ambil berat.anak korang da besar panjang.diorang pon malu la tengok ibu bapa diorang yg pentingkan diri nih!


bersatu la seperti saudara kandung!ini tak,sorang ego,sorang degil,sorang xnk mengalah.adik yg korang hina itu lah yg menjadi tempat korang mengadu.sudah sudahlah bermasam muka.xkemana pon.korang tetap adik beradik.tolong la hargai adik kau yg sorang tuh.sering menangis mengenangkan sikap korang.anak dia juga turut sama sedih dengan kepayahan ibu mereka.tolong la jangan pentingkan diri sendiri!


what goes around comes around.itu memang da berlaku depan mata aku.balasan memang xkenal masa.Tuhan turunkan kepada sesiapa yg DIA kehendaki.balasan DISANA lagi seksa.fikir la dahulu sebelum berhasrat nk menyakiti orang lain.masing2 punya tanggungjawab.laksanakan dengan adil.


aku cuma sorang budak kecil yg memang xdapat didengar oleh orang dewasa.mereka fikir mereka sudah cukup besar untuk menghadapi masalah.maaf jika penulisan aku kali ini mengguris hati sesiapa.aku cuma menulis tentang persekitaran.tentang hal2 orang dewasa.dan kini banyak aku dapat pelajari.

No comments:

Hakcipta Amira Zulkainiri sepenuhnya :)