Tuesday, December 21, 2010

think wisely people!

I would like to talk about mind set.haa..suspen x??hehe.aku nk ckp pasal cara berfikir orang Malaysia nih.stop stop!bukan pasal politik ok.aku xsuka ckp pasal tuu.out of topic.


first2..pasal team ball malaysia yg semakin menyerlah sekarang nih.memang hebat!xde lagi lah yg dok kutuk mengutuk diorang.kenal kan Datuk Lee Chong Wei??mesti la kenal kan..pemain no 1 dunia tuhh..sebalik diorang punya kejayaan tu,aku terperasan satu benda.diorang pernah kecundang dulu.pernah kalah dulu.tahu apa yang orang buat?ada la segelintir rakyat Malaysia yg merendahkan diorang.bila kalah mengutuk bukan main,nk bagi semangat memang xde la.tapi bila team Malaysia menang,ada gak yg kata xcukup bagus lagi la hape la.come on guys!sampai bila??mcm mne minda nk berada tahap pertama nih?bila kalah mula lah memandang serong dan mengata apa2 la kat dada akhbar tuu.please la.give them support guys!xkira la kalah ke menang.bagi la sokongan padu.kalau kita xde siapa lagi nk bagi sokongan kan.


sekarang memang banyak lagu2 luar masuk Malaysia terutama lagu dari INDONESIA.xsalah la diorang nk masuk sini pon kan tapi jangan la melebih.aku tengok radio,television ni memang suka jemput penyanyi indonesia.aku xcakap diorang xhebat.diorang memang hebat.lagu diorang memang best.tapi,muzik tanah air sendiri da xde harga la wei.lagu irama tradisional da memang luput la aku rasa.kat juara lagu tu mana ada lagi lagu tradisional dipertandingkan.


bila ada orang kita yang menyerlah sikit,mula lah nk banding2kan kita dengan orang luar negara tu.contoh stacy..dia mmg hebat.menari sambil menyanyi.memang xramai artis mcm tu.tapi tu lah,orang kata dia tiru AGNES MONICA.adooi!xbenti2 banding2kan org ye wahai Malaysia.kita punya identiti sendiri.tolong la jgn membandingkan.mcm mne kita nk maju.terlalu bangga sangat dengan pencapaian orang luar sampai terikut2 dekat sini.


bangga la jadi rakyat Malaysia.bersyukur dengan apa yang kita ada.negara kita memang aman,xde peperangan tapi kita berperang dengan perasaan.aku cuma budak kecil.memang xberhak nk suara kan nih.tapi sampai bila aku nk diam.ni je yg mampu aku lakukan.=)

No comments:

Hakcipta Amira Zulkainiri sepenuhnya :)