Monday, December 20, 2010

Ohh Abang Burger!

hey!jmpe jmpe lagi kite.aku baru je balik nih.tadi lepak2 dgn kawan kan.saja la melepakkan diri yg kesunyian nih.cewahh!
ohh..entry kali ni nk mencetuskan tentang abg2 burger kat luar sne yg saya sayangi sekalian(xley blah ayat).


hina ke jual burger kawan2??rendah sangat ke martabat orang jual burger nih??knpe laki paling ramai yg jual burger ek?


Alhamdulillah..diorang cari rezeki yg halal tau.act,ni pon salah satu bisnes ok.siapa tahu boleh jadi bisnes yg besar.possible right??
tadi ada mkn burger sorang abg nih..pehh!mmg sedap.tapi mcd lagi sedap.hehe.selalu aku makan burger abg nih.aku dtg je xpyh order mmg dia terus buat kan n anta.kira aku pelanggan tetap.


ada pulak kawan aku ni mmg org kaya.mmg dia suka memperkecilkan orang.terpaksa je kwn ngn dia nih.dia ni mmg kutuk abis ngn orang yg jual burger nih.dia kata mcm2.kang aku ckp mencetuskan kontroversi lak an.so,aku diam je.hehe.then abg tu terdengar laa..dia terus dok meja sama ngn kitorang n 'nasihat' kan kawan aku tuh.kawan ke? -,-''


adik..jangan cakap sembarangan..kitorang buat kerja ni pon sebab isi masa lapang sambil tu ada income sampingan..jangan pandang sebelah mata..siang kitorang kerja tetap,malam kitorang jual burger..lelaki memang suka mcm ni.kitorang xley la dok diam kat uma.


best x kne ceramah??bhahaha!aku ngn yg lain cuma hampir2 ketawa je tengok muka kawan kitorang tuh.kan da kena.hehe.so,sebagai pengajaran.jangan la memandang rendah pada orang ye kawan2.


korang ingat senang nk wat burger?bagi aku susah laa..mybe sebab aku xsuka masak kot.hehe.ala,goreng daging burger kat uma tu aku reti la wat tapi lau nk wat g jual memang xlaku la kot.bhahaha!


lepas tengok abang tu,aku pon terfikir gak pekerjaan yg lain mcm cleaner,penjual kat kedai,tukang kutip sampah yg pakai lori tu,orang buat bangunan n seumpamanya lah.kalau diorang xde sape nk buat?sape nk bersihkan kawasan?sape nk kutip sampah?sape nk bina bangunan yg tinggi2 tu?fikir la wei..xde diorang xde siapa nk buat tu semua..


xsalah cari lebih pengalaman kan =)

No comments:

Hakcipta Amira Zulkainiri sepenuhnya :)